דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה מציעה אפל לארגון? 

מאת    [ 18/06/2008 ]

מילים במאמר: 815   [ נצפה 3475 פעמים ]

תגיות: pCon, אפל, מחשבים, טכנולוגיה, OS, iDigital

המסר העיקרי הוא - חלפו עברו הימים בהם המקינטוש נחשב למחשב נישתי המיועד לגרפיקאים ובעלי מקצועות דומים. היום, יותר ויותר ארגונים מתחילים להבין את היתרונות האדירים שמציע המקינטוש, וזאת במקביל לפתרונות אחרים שמציעה אפל, הנכנסים גם הם לארגון. מדוע מקינטוש סובל פחות מוירוסים? מה מציעה מערכת ההפעלה שלו? מה העובדים באמת רוצים?

חלופה אמיתית

אפשר גם אחרת. זה המסר שמציעה לנו חברת אפל - חלופה אמיתית לעולם ה-WinTel (או Windows + Intel), עם מחשבי המקינטוש. החלופה הזו קיימת כבר שנים רבות לצד עולם ה-PC המוכר, אך הפופולאריות של חלונות וה-PC's, בתוספת חששות רבים מהלא-מוכר, מנעו מארגונים רבים לעשות את המעבר. ואכן, מדובר במעבר לא פשוט, מאחר ומעבר ליתרונות שיש למקינטוש להציע - ממשק משתמש מתקדם, כח גרפי (כולל מחשב עם מסך "24, שמאפשר לעבוד על שני דפי A4 במקביל), בטיחות ועיצוב מתקדם, יש גם לא מעט חסרונות (מבחר מצומצם, חומרה יקרה ועוד), והתהליך עצמו אינו חסר בעיות.

חשוב לזכור, כי למרות חידושיה הטכנולוגיים, עד לא מזמן נתפשה אפל כחברה נישתית, המציעה מחשבים בעיקר לגרפיקאים, מעצבים ואנשים העוסקים בעיצוב. עם זאת, בשנים האחרונות היא הפתיעה והתחזקה בשוק הארגוני, עם מכירות שהולכות וגדלות ותחילת התבססות גם כמחשב למשתמש הארגוני מן השורה.

התפיסה הבסיסית של אפל לגבי מוצריה, היא פשטות בשימוש מחד, ועיצוב מרשים מאידך. כל אלה מביאים היום לשינוי של ממש בתפיסת השוק את מוצריה, לא מעט בזכות ה"רעש" שעושה הקהילה הקטנה אך העקשנית של מכורי מקינטוש בעולם.

נציגות חדשה בישראל

אפל מציעה כיום נציגות מקומית חדשה ונמרצת, סל מוצרים ושורת חידושים, כולל ה-iMac, וירטואליזציה, מערכת ההפעלה החדשה - לאופרד, שמציעה מאות מאפיינים חדשים והטלפון הסלולארי המתקדם iPhone. בתחום המחשבים הניידים, מציעה החברה את MacBook אשר לו דגם Pro וגם דגם המכונה Air, שהוא מחשב נייד דק במיוחד. מערכות אפל נתמכות על ידי יישומים רבים, כולל חבילת הקוד הפתוח OpenOffice.org 3 שיצאה לאחרונה.

עד לא מזמן הייתה חברת ידע מחשבים נציגת אפל בישראל. באוקטובר 2007 פינתה ידע מחשבים את מקומה ל-iDigital. ידע נחשבה שנויה במחלוקת בקרב קהילת המשתמשים והמשווקים של אפל, וטענות על התנהלות בעייתית, מחירים גבוהים וחוסר התאמה לצרכן העברי (כולל פיתוח ממשק עברי מלא ללאופרד, שמאוחר יותר נגנז עקב באגים). כל אלה הובילו, כנראה, לבחירה של אפל לעבור ל-iDigital כנציגתה בארץ.

מרון קלדס, מנהל טכנולוגיות והדרכה ב-iDigital, שמענו כמה דגשים, שעשויים לגרום לחשוב מחדש על המק: אפל נכנסת במהירות לתחום ה-SMB וצופה שההשפעה שיש לה אצל לקוחות פרטיים, תיראה בהדרגה גם בארגונים. מחשבים אלה בולטים ברמת אבטחה גבוה מהמקובל ובחדשנות (לדוגמא - המסך שמשולב במחשב), הם משתלבים בסביבה סטנדרטית בארגונים בקלות רבה מתמיד, תפעולם ותחזוקתם פשוטים מהרגיל. לדבריו, בשורה התחתונה, אין סיבה שלא להשתמש בהם. ראה עוד בראיון איתו, בידיעה 41.

חלק ניכר מהדחף להכניס את אפל לארגון, מגיע מהעובדים עצמם ולעיתים אף מצד חברי ההנהלה הבכירה, שחלקם "מעריצי" מק. ו/או העיצוב הייחודי של אפל. כך למשל, בסקר בין 1,400 מיועצי חברת Deloitte, נמצא כי 45% מהם היו בעלי מקינטוש.

יתרונות המקינטוש

למקינטוש כמה יתרונות יחסיים, העושים אותו מעניין עבור ארגונים:

? גרפיקה - בתחומי הגרפיקה, העיצוב והעריכה, רבים מאמינים כי אין למקינטוש תחליף, בזכות המעבדים המהירים, המסכים הרחבים, ומגוון כלים ספציפיים למטרה זו.

? מערכת ההפעלה - ה-OS X היא אולי הגורם המושך העיקרי לבחירה במקינטוש. מערכת ההפעלה מציעה יעילות ואמינות רבה (כזכור, היא מבוססת Unix). בנוסף, מאז עברה אפל להשתמש במעבדי אינטל, ניתן לעבוד במחשב זה גם עם חלונות או לינוקס.

? פשטות בהפעלה - ארגונים רבים נמשכים למחשבי אפל בגלל הפשטות בהפעלה, למרות שמשתמשי חלונות מנוסים עלולים להתקשות מעט במעבר למקינטוש. עם זאת, לפי CIO.com, משתמשים חדשים יצליחו ללמוד לעבוד על מקינטוש מהר יותר, מאשר יוכל משתמש חדש להתרגל לחלונות.

אלה רק חלק מהיתרונות שמציע המקינטוש. יתרונות חשובים נוספים מופיעים בתחקיר.

מערכת הפעלה ייחודית

בשש השנים האחרונות, הציגה אפל כשש גרסאות משמעותיות למערכת ההפעלה שלה, כשלאחרונה נחשפה הגרסה החדשה Mac OS X 10.6, המכונה Snow Leopard. במערכת זו תיכלל בין השאר מערכת הקבצים ZFS, שמבוססת 128 ביט.

Mac OS X משלבת בין היכולות של מערכת Unix לבין ממשק משתמש גראפי ידידותי בשם Aqua. מערכת ההפעלה כוללת שכבת ליבה, שכבת תצוגה, שכבת יישומים, שכבת ממשק משתמש, ואת קלאסיק - אמולטור המריץ גרסאות ישנות יותר של מערכת ההפעלה, כך שניתן יהיה להשתמש גם ביישומים ישנים.

ל-Mac OS X כמה יתרונות חשובים כגון: גיבוי אוטומטי ידידותי למשתמש; יכולת להציץ בתוכן קבצים מבלי להפעיל לשם כך תוכנה ייעודית; תמיכה טכנית ברמה גבוהה; מנגנוני אבטחה מובנים ואמינים (מה גם שפחות נוזקות שמו את מקינטוש כמטרה); שימוש בשפה פשוטה וברורה בהודעות מערכת ההפעלה; ומראה נקי ואחיד.

עוד על מערכות ההפעלה של אפל ניתן למצוא בתחקיר.

לסיכום

אפל מציעה כיום פתרונות חדשניים, נוחים ובעלי עיצוב מושך, שיכולים להשתלב טוב יותר מבעבר, בסל הפתרונות הארגוני. כדי להיערך ללחץ מלמטה (או מלמעלה) ולבחון כיוונים חדשים, חשוב להכירם.

הערה חשובה - הסיפור על מה מציעה אפל לארגון לקוח מתוך תחקיר pCon והוא רק חלק מהסיפור הענק על מה שמציעה היום אפל למשתמשים פרטיים ולארגונים. איך נחשפים לסיפור כולו וגם מרוויחים יותר זמן פנוי?http://www.pcon.co.il/v5/DebriefSignup16.asp


למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב